Consumenten in Nederland hebben tijdens het koude winterweer in de afgelopen weken meer eten en kleding besteld via internet dan gebruikelijk. Dat meldt de gratis dagkrant Metro, dat een rondgang deed bij enkele retailers.
Zo zag Albert Heijn sinds de vrieskou een piek te in zijn online bestellingen. "Er werd veel meer besteld bij de bezorgservice", zegt een woordvoerder van Albert Heijn in de krant. "Normaal gesproken is het aantal bestellingen stabiel, maar sinds de koude periode werd ingezet, zagen we echt een piek."
Ook de bestelsite Thuisbezorgd.nl zag een toename in het aantal weborders. "Mensen hebben met zulk weer toch minder zin om op hun laarzen naar de supermarkt te lopen”, aldus een woordvoerder. “Vanaf het moment dat het begon te sneeuwen hebben wij hebben twintig procent meer bestellingen gehad dan normaal."
Pakjesbezorger PostNL bevestigt in Metro dat zij tot zaterdag twee tot drie procent meer pakjes van non-foodretailers bezorgde. "We hebben het drukker dan verwacht gehad en het is zeer aannemelijk dat dit door de weersomstandigheden komt. Mensen kiezen voor het gemak van online winkelen en het is tijdens het winterweer soms ook niet zo makkelijk om even snel de stad in te gaan", stelt Werner van Bastelaar van Post NL.
Reacties 0