Uitgeverij Sanoma Media heeft zijn belang in No Search, het bedrijf achter modeplatform Fashionchick, uitgebreid. Sanoma had sinds twee jaar al 25 procent van de aandelen in handen, en voegt daar nu dertig procent aan toe.
Reden voor de extra investering in het modeplatform aan te schaffen is volgens Sanoma dat Fashionchick het afgelopen jaar een omzetgroei van 32 procent heeft gerealiseerd. De fashionshop groeide vooral in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Voor 2013 verwacht Fashionchick, dat geld verdient aan verwijzingen naar ruim 150 online modewinkels, minimaal dezelfde groei als in 2012. Financiële details over de transactie zijn niet bekend gemaakt.
Volgens directeur performance based Sander Ten Dam van Sanoma past de overname in de strategie van het uitgeverijbedrijf, waarin e-commerce een belangrijke rol speelt. Ook met SB Commerce, de eigenaar van Voor-thuis.nl, Gadgethouse.nl en een aantal andere webwinkels, heeft Sanoma een soortgelijke constructie als met Fashionchick.
Reacties 0