‘QR-code werkt beter op print dan digitaal’

Consumenten scannen vaker QR-codes op geprint materiaal dan digitale QR-codes op websites of in e-mails. Dat blijkt uit onderzoek van Pitney Bowes onder Amerikaanse en Europese consumenten.

Zo’n 27 procent van de jongvolwassenen heeft wel eens QR-code in een tijdschrift gescand. Bij een pakketje of een advertentie ligt dat percentage op 21 procent. Bij digitale media ligt dat percentage een stuk lager. Zo werden QR-codes op websites door dertien procent van de consumenten gescand, gevolgd door codes in emails (negen procent) of op televisie (zeven procent).

Het onderzoek van Pitney Bowes laat daarnaast zien dat Amerikaanse consumenten vertrouwder zijn met QR-codes dan consumenten in West-Europa. Circa 38 procent van de Amerikaanse consumenten tussen de 18 en 34 jaar heeft wel eens een QR-code in een tijdschrift gescand. De VS wordt gevolgd door Duitsland, waar zo’n 25 procent van de 18 tot 34-jarigen wel eens een QR-code heeft gescand. In Groot-Britannië en Frankrijk ligt dat percentage op respectievelijk 25 en 20 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!