Supermarktketens in België verliezen hun klanten steeds vaker aan discounters als Aldi en Lidl. Dat zegt Wim Biesemans, financieel directeur van Colruyt. “Deze trend is begin 2011 ingezet”, concludeert Biesemans in een interview met de Belgische krant De Tijd. “De consument kiest steeds vaker voor goedkopere producten en komt dus sneller bij de prijsvechters uit.”
De uitspraken van Biesemans worden ondersteund door de omzetcijfers over 2012. Colruyt boekte dankzij alle acties die de keten hield een autonome omzetstijging van 6,4 procent in de negen maanden tot december 2012. Concurrenten als Delhaize en Carrefour boekten een omzet van respectievelijk 2,2 en 1,6 procent. Aldi en Lidl boekten volgens Biesemans een fors hogere omzetstijging dan Colruyt. “Klanten zijn gevoeliger voor afprijzingen, daar hebben we op ingespeeld”, zegt Biesemans.
‘Colruyt verliest klanten aan Aldi en Lidl’
Gepubliceerd op 30 januari 2013 om 00:00
Reacties 0