‘Facebook leent zich niet voor standaard e-commerce’

De standaard manier van e-commerce bedrijven werkt niet op Facebook. Dat zegt Arno Lubrun, bedrijfsleider van Facebook Nederland op Emerce.nl. Volgens Lubrun is een winkel met een aantrekkelijk assortiment en een functionele uitcheckbalie niet genoeg om Facebookgebruikers tot een aankoop te verleiden.

“E-commerce moet in onze context sociaal georiënteerd zijn", stelt Lubrun. "In Amerika zie je daar de eerste goede voorbeelden van ontstaan. Er zijn webshops die de vriendendata uit je Facebookprofiel gebruiken om een passend aanbod te doen. Heel simpel: als iemand bijna jarig is, kan de winkel op diens profiel kijken wat hem interesseert en jou cadeausuggesties doen.”

Lubrun weet nog niet hoe de retailers m-commerce het beste kunnen invullen op de profielensite. Facebook verdient nu vooral aan het mobiele kanaal door de commerciële berichten die de gebruiker in zijn newsfeed te zien krijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!