Tesco test momenteel een aantal interactieve technologieën die voor een multichannel winkelervaring moeten zorgen bij klanten die kleding komen kopen. De Britse retailketen komt onder meer met een augmented reality spiegel en een digitale etalagepop. De apparatuur wordt getest in drie filialen van de retailer.
De drie winkels zijn voorzien van een digital signage unit, die de verschillende kledinglijnen van F & F tonen, en een self-service touchscreen kiosk die klanten kunnen gebruiken om te bladeren en aankopen doen middels chip en pin. Deze kiosk, ontwikkeld door Retec Interface, toont klanten niet alleen de kleding die beschikbaar is in de winkel, maar toont ook het online aanbod van de retailer. Klanten kunnen online bestellingen plaatsen en deze afhalen in de dichtstbijzijnde winkel of thuis laten bezorgen. Daarnaast geeft de kiosk meer informatie over het product en productrecensies.
Een van de vestigingen beschikt naast de kiosk en de digital signage over de Kids StyleMe Mirror van C In-Store. Deze spiegel maakt gebruik van augmented reality en toont de klant middels beeldoverlay hoe een geselecteerd kledingstuk staat. Dit gebeurt middels een PrimeSense camera om beelden en gebaren vast te leggen, en een kunstmatige intelligentie motor die beeld analytics, recognition software, en augmented-reality-mogelijkheden combineert.
Het is niet de eerste keer dat Tesco experimenteert met digitale retail. In 2011 testte de onderneming augmented reality-technologie die gebruikers producten uit de fysieke catalogus met behulp van hun webcam digitaal en in 3D liet zien. Daarnaast heeft de keten een test gedraaid die klanten middels QR-codes liet shoppen zonder dat zij daarvoor in een Tesco winkel hoefden te zijn.
Tesco zet in op multichannel
Gepubliceerd op 31 januari 2013 om 00:00
Reacties 0