Steeds meer topretailers besteden aandacht aan de integratie van hun offline en online verkoopkanalen. Dat blijkt uit de jaarlijkse Mystery Shopper Study van de E-tailing Group, onder de honderd meest succesvolle multichannelretailers.
Het rapport laat zien dat 54 procent van de onderzochte retailers in 2012 een store locator op zijn webshop heeft geïntegreerd. 51 procent van de retailers toont deze store locator ook op zijn Facebookpagina. Daarnaast biedt 42 procent van de ketens een in-store ‘product locator’, zodat consumenten in de winkel direct kunnen zien waar het product ligt dat zij zoeken.
86 procent van de retailers doet aan m-commerce, ten opzichte van 78 procent in 2011. 78 procent van de onderzochte ketens heeft een mobiele applicatie, een stijging van twaalf procent in vergelijking met vorig jaar.
De retailers besteden op hun webshop ook meer aandacht aan gedetailleerde productinformatie. Zo heeft 91 procent van de e-retailers klantbeoordelingen op de productpagina geïntegreerd. In 2011 was dat bij 85 procent van de retailers het geval. 79 procent van de retailers heeft het product ook op video vastgelegd. Een stijging van tien procent ten opzichte van vorig jaar.
‘Topretailers zetten in op integratie verkoopkanalen’
Gepubliceerd op 8 februari 2013 om 00:00
Reacties 0