Pixmania sluit al zijn fysieke winkels

Pixmania heeft nu ook zijn fysieke vestigingen in thuismarkt Frankrijk gesloten. De retailer in technologische en huishoudelijke producten sloot eerder zijn tien winkels in Spanje, Portugal en België. De retailer wil zich volledig gaan richten op zijn online klantrelaties en de producten in de webwinkel tegen betere prijzen aanbieden.

De stap van Pixmania is opvallend te noemen omdat medeoprichter Jean-Emile Rosenblum online retailers vorig jaar nog adviseerde om fysieke winkels te openen. “In heel veel segmenten zullen maar heel weinig pure players overleven. Zij kunnen de komende jaren een boost aan hun business geven door winkels te openen”, zei Rosenblum in juni op het Global E-commerce Summit. De medeoprichter voorspelde zelf dat Pixmania in de toekomst de helft van zijn omzet in zijn fysieke winkels zou boeken.

Die strategie veranderde echter toen Jean-Emile Rosenblum en zijn broer Steve Rosenblum in augustus hun directiezetel af moesten staan omdat het Britse Dixons retail voor 99 procent eigenaar werd van Pixmania. De Brit Phil Birbeck kwam aan het bewind om schoon schip te maken. Franse media zien de fysieke sluitingen daarom niet als een verassing. Zeker omdat Pixmania zijn gebroken boekjaar in april 2012 afsloot met een verlies van twaalf miljoen euro. De omzet daalde met tien procent tot 843 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!