'Tablet niet populair voor aankopen'

Consumenten doen eerder een aankoop via een smartphone of desktop computer dan via een tablet. Dat stelt Aki Iida, head of mobile bij fashionretailer Zappos.nl. Volgens Iida komt dat doordat consumenten de tablet vaak gebruiken op rustige momenten. “Ze zitten vaak op de bank met hun tablet. Een dergelijke setting leent zich minder voor een aankoop. Consumenten gebruiken de tablet dus eerder om te researchen.”

Iida denkt dat de smartphone en de computer juist gebruikt worden door consumenten die met een doel het internet bezoeken. “Daarin verschillen de smartphone en de pc niet zoveel van elkaar. Ze zijn beiden niet comfortabel genoeg om eens lekker op de bank of in bed mee te surfen. Daarvoor is het beeldscherm op de mobiele telefoon te klein. En de desktop computer kan je simpelweg niet naar je bank dragen.” Iida ziet wel dat consumenten de aankoop via een mobiele telefoon minder vaak afronden dan bij een desktop computer. “Ze willen het product eerst op een groot scherm zien voor zij daadwerkelijk een aankoop doen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!