Het is van groot belang om bij de (her)ontwikkeling van gebieden met een retailbestemming de wensen en behoeften van de bezoekers en klanten mee centraal te stellen. Daarover gaat de presentatie Marc Majolée van Majolee RetailVastgoedAdvies op het Retail Event Nederland, dat op 27 en 28 maart wordt gehouden in de Expo in Houten.
Het is volgens Majolée een algehele tendens in de (commerciële) samenleving dat de consument centraal komt te staan, in plaats van de producent. De consument is immers degene die het uiteindelijke succes van een product of dienst bepaalt. Voor winkels en winkelgebieden is dit niet anders.
De consument wordt steeds kritischer, meent de ingenieur. Daarom is het belangrijk om al in een vroeg stadium te inventariseren wat de eisen en verwachtingen van de klant zijn, stelt Majolee. Door die informatie te koppelen aan de wensen van de ondernemers, kan een winkelgebied ‘op maat’ beter ontwikkeld worden. Hierdoor ontstaat een winkelgebied dat attractief is voor de shopper en daardoor ook voor nieuwe huurders.
Reacties 0