Geuren in de winkel stimuleren de beleving van de klant, wat aantoonbaar effect heeft op het bestedingsgedrag. Dit stelt het Scent Marketing Institute, dat een presentatie geeft over geuren op de winkelvloer tijdens het Retail Event Nederland op 27 en 28 maart in de Expo in Houten.
Dat geuren de verkoop zouden verhogen, werd lange tijd als mythe afgedaan. Volgens het onderzoeksinstituut is inmiddels goed meetbaar welk rendement het gebruik van geuren op de winkelvloer heeft, 'en weten we wel beter'. Er is zelfs een discipline ontstaan die zich met ‘geurmarketing’ bezighoudt.
Op het Retail Event Nederland geeft het Scent Marketing Institute aan de hand van praktijkvoorbeelden aan wat redenen kunnen zijn om als retailorganisatie of merkformule wel of niet met het implementeren van geur in winkels te starten. Hoe dit het beste kan gebeuren en, niet onbelangrijk, welk rendement het oplevert.
Meer informatie over Retail Event Nederland, zoals het programma en de exposanten, is te vinden op www.retaileventnederland.nl.
Reacties 0