Modediscountfomule Primark laat de digitale wereld aan zich voorbijgaan. Moederbedrijf ABF liet deze week tijdens een trading update weten dat de fashionretailer niet zal starten met een webshop, Twitter-account of website met fotocollecties. Dit als reactie op eerdere geruchten dat de formule graag online zou willen verkopen. “Dat gaat er niet van komen”, stelde het modeconcern.
Primark ziet geen meerwaarde in het openen van een online shop. De keten acht het met zijn huidige businessmodel onmogelijk om daar winst op te maken. Supplychain director Martin White liet eerder al weten dat hij denkt dat Primark zal lijden onder de hoge distributie- en retourkosten, zeker als de schaalgrootte aan het begin nog betrekkelijk klein is.
Ondertussen blijft de van oorsprong Ierse discounter met enkel fysieke filialen flink groeien. Met een omzet van 3,5 miljard pond (vier miljard euro) zag de keten de verkopen een jaar geleden met vijftien procent stijgen. Over de afgelopen zes maanden verwacht Primark 23 procent groei te laten zien.
Eerder: Primark beraadt zich op online verkoop
Reacties 0