Brancheorganisatie CBW-MITEX, onderzoeksbureau GfK en retailserviceorganisatie Euretco hebben de handen ineen geslagen voor een gezamelijke omzetmonitor van de modebranche. De drie partijen gaan de cijfers van alle deelnemende bedrijven (waaronder het grootwinkelbedrijf, modeketens en zelfstandige modezaken) samenvoegen om zo een duidelijker inzicht in de marktontwikkelingen te krijgen en te kunnen geven.
De aangesloten bedrijven hebben gezamelijk een marktdekking van 45 procent, en hopen dit in twee jaar uit te breiden naar zestig tot zeventig procent. Zij zullen wekelijks en maandelijks het rapport ‘Fashionscan’ ontvangen over de omzetontwikkeling in de modebranche. Bij de weekcijfers gaat het om de omzetontwikkeling, in de maandrapportage worden naast omzetcijfers ook afzetcijfers en de gemiddelde verkoopprijs meegenomen. Moderetailers die willen participeren in de Fashionscan moeten daarvoor het automatiseringssysteem van hun kassa aan de monitor van de Fashionscan koppelen. De cijfers worden dan elke week automatisch doorgestuurd.
Reacties 0