'Bol.com geen positieve aanwinst Ahold'

Internetbedrijf bol.com is geen positieve aanwinst voor Ahold. Dat concludeert de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Volgens de beleggersvereniging heeft bol.com de winstgevendheid van het supermarktconcern het afgelopen jaar met 0,2 procent gedrukt. In totaal zakte de winstmarge van Ahold van 6,3 procent in 2011 naar 5,8.

Eerder beloofde Ahold-topman Dick Boer nog dat bol.com vanaf dag één zou bijdragen aan de winst per aandeel. “Van die belofte is niks terechtgekomen en blijkt alleen vanaf dag één tot dag twee te zijn”, stelt VEB. “Op dag drie moest de geldkraan open."

In een reactie laat bestuursvoorzitter Boer weten dat de negatieve invloed van bol.com het gevolg is van investeringen die het bedrijf moet doen. Hij wees er daarnaast op dat de omzetgroei van het belangrijkste kwartaal wel goed was.

Eerder: Daling nettowinst Ahold door pensioenlast

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!