A-merken staan onder druk in mannenmode

Bij de winkels in mannenmode winnen de private labels aan populariteit. Dit gaat veelal ten koste van de A-labels. Grote detaillisten hebben een toegenomen aantal private brands in het assortiment. Hoewel de A-merken niet helemaal uit de modewinkels verdwijnen, zullen de merken die bij het publiek minder bekend zijn het zeker zwaar gaan krijgen. De consument heeft nog wel geld over voor duurdere producten, maar is tegelijkertijd vaak op zoek naar koopjes. Winkeliers die de middenweg bewandelen - met producten die weinig uitstralen - zijn ten dode opgeschreven. Voor het najaar is het voor modedetaillisten dan ook raadzaam om niet te veel in te kopen en geen grote voorraden te hebben. Veel inkoopcombinaties zullen hun leden intensiever begeleiden, waardoor de bedrijfsvoering effectiever wordt.Afgelopen maanden schommelde de omzet in de mannenmode. In februari 2005 was sprake van een omzetstijging met 7,8%, maart pluste 3,7%. Januari was slecht met een daling van 6,1%, evenals april met -6,6%. Casual colberts van linnen of katoen worden veel verkocht, evenals t-shirts en polo`s. De gekleurde katoenen broeken daarentegen liepen minder goed. Kostuums zijn een echt aktieproduct geworden. Het klassieke pak en overhemd is vrijwel uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!