Telefoonproviders stunten met prijzen

Deze week adverteert Telfort met 1800 belminuten (per jaar) voor een bedrag van 2,50 per maand. Het is een van de tekenen dat telefoonproviders een nieuwe weg inslaan: waar zij eerst klanten probeerden te winnen met een gratis toestel en andere “cadeautjes” krijgt de consument nu direct korting op het abonnement. Vaak blijven de abonnementskosten hetzelfde maar krijgt de klant de korting direct teruggestort op zijn rekening, het principe dat bekendstaat als ‘cashback’. De Consumentenbond heeft geen problemen geconstateerd met deze aanbiedingen. “Misschien denken mensen dat er iets mis mee is omdat het zo goedkoop is, maar voor zover wij weten is dat niet het geval. Je moet natuurlijk altijd opletten, in elke aanbieding zit wel iets dat niet helemaal kan. Kijk daarom goed naar de contractduur, naar de opzegtermijn en de prijzen per extra minuut als je bundel is verbruikt”, is het advies. Meestal gelden de aanbiedingen alleen voor het eerste jaar. Verkoper Sander van www.belzaak.nl ziet hier geen problemen mee. “Wij raden mensen aan om elk jaar van provider te veranderen. Dat levert bijna altijd iets goedkopers op. Providers investeren meer in nieuwe klanten dan in het behouden van bellers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!