Jupiler maakt geruisloze opmars in Nederland

Het Belgische biermerk Jupiler verovert Nederland. “We hebben er niets voor gedaan en toch scoren we al jaren een constante groei van 30 à 50 procent”, aldus René Bergmans, marketingmanager van Jupiler Nederland. Het vergt een sterk merk om zonder enige publiciteit een markt te veroveren, en het lijkt er op dat Jupiler aan die voorwaarde voldoet. Deze zomer stijgt het percentage Nederlandse supermarkten met Jupiler op de schappen van 40 naar 60 procent. Ook kiezen steeds meer horecaondernemingen voor Jupiler. Vier jaar geleden gingen er 200 horecaondernemingen per jaar overstag, nu zijn dat er zo’n 2200. Bij de verovering van de Randstad maakt Jupiler handig gebruik van het netwerk van eigenaar Interbrew.Hoewel Jupiler oorspronkelijk een bier is met een sportief imago, wordt het bier in Amsterdam eerder gezien als trendy. “Het is de Ferrari onder de biertjes”, aldus Pieter Langendijk, eigenaar van Café Fonteyn te Amsterdam. “Die glazen zijn prachtig. Heel karakteristiek.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!