Het ambitieniveau van ondernemers mag in Nederland flink omhoog. Dat vindt Bernd Damme, oprichter van brillenwebwinkel Eye-wear.
“Vraag je elke dag af wat je kunt verbeteren aan jezelf, leer van je fouten.” De 23-jarige ondernemer begon in 2006 met brillenwebshop Eye-wear dat kortgeleden werd overgenomen door een consortium van ondernemingen. Zijn jongste bedrijf is modemerk Pelliano.
Damme adviseert ondernemers om zich bij de financiering van hun bedrijf niet blind te staren op Nederland. Voor Pelliano was het ook lastig om aan geld te komen. Dit werd op een creatieve manier opgelost. Ze gingen met een schildersezel en een collage van beelden over hun plannen langs de banken. Daarmee werd drie ton opgehaald.
“Financiering is lastig. Er is weinig vertrouwen in de economie en niemand neemt risico’s”, zegt Damme. Hij trekt hierbij de vergelijking met een kleuterklas. “De Champions League van ondernemerschap wordt gespeeld in de VS en Azië.” Toch leeft volgens Damme ondernemerschap wel in Nederland. De Week van de Ondernemer is er volgens hem om dat te bewijzen.
Eerder: Brillenwebshop Eye-wear verkocht
‘Ambitieniveau Nederlandse ondernemer mag omhoog’
Gepubliceerd op 26 maart 2013 om 00:00
Reacties 0