De zeven winkelcentra van Wereldhave krijgen ieder een eigen app. De detailhandelaren uit de betreffende winkelcentra kunnen via de app hun winkel en producten virtueel tot leven wekken.
Wie een winkel op locatie selecteert krijgt een foto van de entree te zien à la Streetview van Google. Na nog een klik belandt de bezoeker in de webwinkel van de winkelier of van de keten. De vastgoedbelegger zegt op deze manier het afzetpotentieel van winkeliers te willen vergroten.
Wereldhave spreekt van een ‘logische volgende stap binnen de digitale strategie’. Volgens het vastgoedbedrijf zit de kracht van de app in de verschillende mogelijkheden, zoals de laatste aanbiedingen, een overzicht van de winkels en digitale winkelfolders.
Ook wordt gedacht aan virtuele modeshows of schatzoeken naar eieren met Pasen. Wereldhave investeert verder in gratis wifi en social media. Alle 520 detailhandelaren krijgen Twitter-accounts en facebookpagina’s en ze worden opengesteld voor Foursquare check-ins. Een centraal winkelmandje is er nog niet.
Winkelcentra Wereldhave worden virtueel
Gepubliceerd op 26 maart 2013 om 00:00
Reacties 0