Na de fusie met Intres heeft investeren in het backoffice de hoogste prioriteit voor retailservice-organisatie Euretco. Zo sluit de infrastructuur van de webshops van haar sportformules niet meer aan bij de huidige tijd, zegt formulemanager Damy Rutjes van Runnersworld in het honderdste nummer van RetailTrends. "Daarom hebben we voor alle formules nieuwe webshops ontwikkeld."
Door fors in online te investeren wil Euretco vooruitlopen op de verwachte omzetgroei in de online sportbranche. Voor de consument verandert er weinig, omdat vooral de navigatie en techniek die achter de webshops ligt wordt geprofessionaliseerd, stelt Rutjes. Nu de formules COACH, INTERSPORT en Runnersworld onder dezelfde organisatie vallen zouden ze bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van hetzelfde voorraadsysteem, schetst hij. "En in het ideale plaatje zouden we de afhandeling van online orders bij de ondernemers weg kunnen halen."
Met de ondernemers van Runnersworld wordt momenteel overlegd wat hun rol is in de fysieke winkels als het gaat om de inzet van meerdere verkoopkanalen. "We willen hen stimuleren dat ze ook in de winkel gebruikmaken van de webshop door consumenten erop te wijzen." Verder ziet Rutjes graag dat zij als experts van de winkel Facebook gaan inzetten om onder meer vragen van consumenten te beantwoorden. "Juist dat specialistische karakter van Runnersworld kunnen we online nog veel krachtiger neerzetten", stelt de formulemanager.
Lees het hele interview met Damy Rutjes en formuledirecteur Steve Evers in het honderdste nummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0