Na succes in thuisland Zweden, de VS en Engeland opende Polarn O. Pyret eind februari de eerste brandstore in Nederland. Het kinderkledingmerk wil zich positioneren aan de bovenkant van het middensegment. Daar is nog voldoende ruimte in de Nederlandse markt, zegt countrymanager Emma Briggs in het honderdste nummer van RetailTrends.
"Er zitten niet zoveel kinderkledingzaken in grotere stedelijke winkelgebieden. Daar gaan wij juist op inzetten", vervolgt zij. Met onverslijtbare en tijdloze kleding zit de formule onder de high fashion van onder meer de Bijenkorf, maar boven ketens als H&M. Daarom vindt Briggs het ook niet erg in het Eindhovense winkelcentrum de Heuvel Galerie vlak naast de eveneens Zweedse winkel te zitten. "Bij ons komen mensen voor die mooie, comfortabele fleecejas, voor andere items gaan ze naar H&M."
De countrymanager is ervan overtuigd dat het concept in ons land zal aanslaan. Ze wijst daarbij op hetzelfde postuur en de vergelijkbare mentaliteit van de Nederlanders ten opzichte van de Zweden. Hoeveel vestigingen er uiteindelijk in ons land mogelijk zijn, laat ze echter open. De komende tijd zet Polarn O. Pyret eerst de prestaties van de winkels af tegenover de verkopen via internet. "We zetten sterk in op e-commerce", verklaart Briggs. "Juist voor kinderkleding is dit een belangrijk kanaal."
Lees het hele verhaal over Polarn O. Pyret in het maartnummer en tevens de honderdste editie van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0