Hoe word ik een omnichannel retailer? Daarover gaat de presentatie van Robert Spieker, partner consumer products & retail bij IG&H Consulting & Interim, tijdens het Retail Event Nederland op 27 maart in de Expo in Houten.
Volgens Spieker hebben de meeste retailers nog een flinke stap te gaan om aan de klantverwachting te voldoen. “Winkeliers kennen hun klanten nu amper. Zij zijn nu alleen bezig met die klanten die naar hun winkel komen. Maar de winkelmanager van de toekomst kent ze allemaal, ook de klanten die online bestellingen doen actief zijn op Facebook”, stelt Spieker. De Bijenkorf, Coolblue en de ANWB bewegen al de goede richting op volgens hem.
Omdat het consumentengedrag verandert, moeten retailers wel meer inzetten op omni-channel klantbeleving, meent Spieker. “De klant komt tegenwoordig pas naar de winkel wanneer hij al weet wat hij gaat kopen. Het zal daarom in de winkel steeds meer gaan om communiceren.” Spieker presenteert op het Retail Event een stappenplan om deze ultieme omni-channel klantbeleving te creëren. Er wordt vanuit het perspectief van de consument ingegaan op de succesfactoren ‘gemak’, ‘gewin’ en ‘genot’. Zowel de winkelmanager, de logistiek manager als de inkoper komt aan bod.
Meer informatie over Retail Event Nederland, zoals het programma en de exposanten, is te vinden op www.retaileventnederland.nl.
Reacties 0