E-commerce gaat van single naar omnichannel, het buitenland lonkt en diensten worden digitaal. Om op die ontwikkelingen in te spelen heeft branchevereniging Thuiswinkel.org een onderzoeksprogramma opgezet.
Middels het onderzoeksprogramma Shopping 2020 wordt ‘een branchebrede visie ontwikkeld op online verkoop in de toekomst’. Het komende half jaar buigen zo’n 180 experts zich dan ook over de toekomst van e-commerce. “Door het ontwikkelen van een toekomstvisie wil Thuiswinkel.org een actieplan uitwerken voor branches en individuele bedrijven over de toekomst van de online verkoop van producten en diensten”, aldus onderzoeksmanager Jorij Abraham.
De experts zullen tijdens drie congressen trends identificeren en onderbouwen. De kick-off van het onderzoeksprogramma vindt plaats op 13 juni, tijdens het ‘Shopping Tomorrow’-congres. Deze zal worden opgevolgd door ‘Shopping Today’ in september.
De leden van Thuiswinkel.org en deelnemende bracheorganisaties kunnen vervolgens meestemmen op en discussiëren over de trends, waarna de eindresultaten gepresenteerd zullen worden tijdens het derde congres ‘Shopping Together’.
'Branchebrede toekomstvisie ontwikkelen op e-commerce’
Gepubliceerd op 27 maart 2013 om 00:00
Reacties 0