'Webwinkels betalen thuiskopieheffing vaak zelf'

Webwinkels draaien vaak op voor de kosten van de thuiskopieheffing en daardoor leveren veel webwinkels in op hun winstmarge. Er is dan ook nog veel onduidelijkheid over hoe en wanneer consumenten geïnformeerd moeten worden over de heffing, blijkt uit een rondgang van ict-nieuwssite Webwereld.

Webformules als Coolblue en bol.com bevestigen aan Webwereld dat zij de heffing uit eigen zak betalen. BCC rekent het bedrag wel door aan de consument en communiceert dat duidelijk op hun site. Media Markt vermeldt de heffing echter überhaupt niet op de site, maar pas op het moment dat klanten moeten betalen. Hiermee lijkt de elektronicaformule de Prijzenwet te overtreden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!