Meubelverkoper Lundia bouwt aan nieuwe toekomst

De Nederlandse meubelverkoper Lundia bouwt aan een nieuwe toekomst. De keten die in 2007 failliet ging en na een doorstart nog acht winkels telde, wil binnen twee jaar terug naar de vroegere 24 vestigingen. Ook wil het haar klanten via internet gaan bedienen. Dat zegt eigenaar Renè Lievers in het Algemeen Dagblad.

De Lundia-winkels die na het faillissement bleven bestaan, verhuisden naar de randen van steden. Dat bleek een inschattingsfout, omdat ze daar niet konden concurreren met het goedkopere IKEA en webshops. Daarbovenop kwam de algehele malaise in meubelland. “Als leverancier van kasten en stellingen hebben we het daardoor heel moeilijk gehad”, zegt Lievers.

De winkelorganisatie kwam daarna in handen van het Rotterdamse Deli-conglomeraat, ook eigenaar van Bruynzeel en de Badkamerconcurrent. De acht huidige Lundia-winkels worden inmiddels gerund door zelfstandige ondernemers. Volgens Lievers is het merk sterk genoeg om in Nederland te overleven. “De oude Lundia-fanclub is nog steeds erg sterk”, stelt hij. De winkels worden nu meer ingericht voor advies en als uithangbord van het merk. “Daarvoor hebben we wel vestigingen nodig op geheel andere locaties. We willen in of bij het centrum zitten met kleinere winkels.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!