Duitse consumenten kopen het liefste offline. Dit blijkt uit het onderzoek ‘wat consumenten echt willen’ van Roland Berger Strategy Consultants en ECE onder ruim 40.000 Duitse consumenten.
Slechts zeven procent van alle Duitse transacties vindt online plaats. Dit komt neer op zestien procent van de totale retailomzet. De overige 84 procent komt nog steeds van aankopen in fysieke winkels. Ook blijkt dat 64 procent van de Duitsers voornamelijk offline koopt. Volgens de onderzoekers is de trend showrooming dan ook geen bedreiging voor Duitse winkeliers. “Er wordt tien keer meer omzet offline geboekt waarbij vooraf online informatie is vergaard dan andersom.”
Duitse consumenten doen hun aankopen om verschillende redenen het liefst in fysieke winkels. Zo denken zij hier minder snel het verkeerde product aan te schaffen, onder meer door de mogelijkheid van advies van verkooppersoneel en de mogelijkheid het product aan te raken voordat ze het daadwerkelijk aanschaffen. De prijs van een product is hierbij minder belangrijk.
'Duitser koopt liefst offline'
Gepubliceerd op 28 maart 2013 om 00:00
Reacties 0