Wal-Mart Ceo Lee Scott ‘sets the record straight’

Het Amerikaanse supermarktbedrijf Wal-Mart heeft op het gebied van public relations een tijd lang niets ondernomen. Het bedrijf kreeg veel kritiek en aandacht van de media, - een eigen onderzoek wees uit dat er in 2004 dagelijks 2165 artikelen over Wal-Mart in geschreven media verschenen - maar onthield zich meestal van commentaar of stappen om zijn imago te verbeteren. Ceo Lee Scott (56) bracht daar verandering in door Wal-Mart in contact te brengen met adviesbureaus, door in gesprek te gaan met protestgroepen en door te debatteren met Congresleden. Voor het eerst verdedigde Wal-Mart zich ook in het openbaar door advertenties in kranten en op televisie, die maar één doel hadden: ‘setting the record straight’. Dankzij Lee Scott neemt het bedrijf ‘corporate’ communicatie weer serieus.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!