De Britse webshop Asos zal eind oktober zijn Chinese en Russische websites lanceren. Dat laat ceo Nick Robertsons weten in FashionMag. Dat Asos wilde uitbreiden was al langer bekend. Zo maakte de ceo al in 2011 bekend dat er een webshop voor Rusland en China moest komen.
De Russische website wordt, net als andere lokale sites in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland, rechtstreeks vanuit Groot-Brittanië beheerd. De Chinese webshop zal daarentegen volgens een nieuwe strategie moeten functioneren. Zo wordt een zelfstandig bedrijf opgestart om de logistiek, de voorraad en de webshop goed te laten verlopen. Hierdoor wordt het Chinese assortiment wel verminderd met vijfduizend artikelen. In andere webshops biedt Asos gemiddeld zo’n 60.000 producten aan.
Asos maakte vorige week de kwartaalresultaten bekend. Het bedrijf rapporteerde tot 28 februari een omzetstijging van 37 procent naar 186,5 miljoen pond.
Asos eind oktober actief in Rusland en China
Gepubliceerd op 29 maart 2013 om 00:00
Reacties 0