Franse moderetailers willen af van de twee flexibele uitverkoopweken ‘soldes flottants’. Dit blijkt uit een onderzoek van De Fédération Nationale de l’Habillement (Nationale Modefederatie). De retailers willen meer regelmaat in de uitverkoop. 94 procent van de ondervraagden zegt af te willen van de flexibele uitverkoop.
Volgens Franse zelfstandige ondernemers brengt de ‘soldes flottants’ nauwelijks extra geld op en zou het te complex zijn voor consumenten. Zo kunnen kledingstukken immers ieder moment afgeprijsd aangeboden worden, wat voor onduidelijkheid kan zorgen. De Fédération Nationale de l’Habillement richt heeft de Franse politiek verzocht om actie te ondernemen naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek.
In Nederland wordt momenteel ook gesproken over de flexibele uitverkoopperiodes. Eerder was op Retailnews al te lezen dat Jeanine van Eerd, eigenaresse van agentschap en distributeur Van Eerd Fashion Group, twee keer per jaar uitverkoop wil houden.
Eerder: 'Slechts twee keer per jaar uitverkoop moet terugkomen'
Reacties 0