De uitrol van het landelijk dekkend supersnel mobiel internet (4G) levert Britse retailers per jaar 1,8 miljard pond (2,1 miljard euro) extra brancheomzet op. Dat stelt eBay op basis van onderzoek van Conlumino. Huidige mobiele shoppers zullen 800 miljoen pond (948 miljoen euro) meer uitgeven, terwijl er een miljard pond (1,2 miljard euro) extra binnenkomt van nieuwe gebruikers.
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten uit frustratie over de snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding hun telefoon nu minder gebruiken. In de komende twaalf maanden stijgt de tijd die zij aan mobiele webshops spenderen dankzij de 4G-verbinding met 115 procent. Overigens denken onder meer T-Mobile en KPN in de zomer van 2014 een volledige dekking in Nederland te hebben.
EBay, die opdracht gaf voor het onderzoek, noemt de resultaten een oproep tot actie voor retailers om na te denken over hun 'virtuele etalage'. Olivier Ropars, senior director van m-commerce bij eBay Europa, denkt dat 4G een meer overweldigende, actieve en intieme winkelervaring dan ooit tevoren met zich meebrengt. "Retailers moeten nu actie ondernemen om deze kans om te zetten in een opwindende realiteit."
Reacties 0