Buitensportbranche blijft wereldwijd groeien

Outdoor maakt wereldwijd een flinke groei door en daar zal voorlopig nog geen einde aan komen. Het afgelopen decennium is het aantal beoefenaren van buitensportactiviteiten gestaag gegroeid en heeft de factor outdoor zowel de sector vrijetijdsbesteding als de sportieve modebranche steeds meer beinvloed. Dat concluderen medewerkers van de Zeppelin Universiteit in Friedrichshaven na onderzoek gedaan te hebben naar de toekomst van de buitensport. Aan het onderzoek hebben 4.000 bezoekers van de in juli 2004 in Friedrichshaven gehouden Europese buitensportvakbeurs Outdoor meegedaan. De helft van de ondervraagden kwam niet uit Duitsland, waardoor het onderzoek internationaal representatief genoemd mag worden. Zes van de tien ondervraagden denkt dat de outdoorbranche zich de komende jaren positief blijft ontwikkelen. Kleding wordt als belangrijkste groeisegment beschouwd, gevolgd door schoenen, bergsport- en kampeerartikelen, rugzakken, slaapzakken en watersportbenodigdheden. Een buitensporter is gemiddeld tussen de 30 en 50 jaar oud, 83% van hen bezoekt regelmatig een outdoorwinkel en van hen koopt 95% zijn spullen bij de outdoorspeciaalzaak. Outdoorproducten worden vooral gezien als investering en minder als consumptieartikel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!