IJzerwarenspeciaalzaak doet het beter dan bouwmarkt met woningbeveiliging

De gemiddelde Nederlandse woning is slecht beveiligd tegen inbrekers. Slechts 10 a 15% van ale huizen is voorzien van het Politiekeurmerk Veilig Wonen. Hier ligt een kans voor bouwmarkten en ijzerwarenspeciaalzaken om de omzet in beveiligingsproducten te verhogen. Belangrijk hierbij is dat de klanten goed worden voorgelicht. In de grotere Gamma`s staan bijvoorbeeld modelhuisjes waar getoond wordt hoe mensen hun woning beter kunnen beveiligen. Ook liggen in veel bouwmarkten folders en andere instructies over woningbeveiliging. De ijzerwarenspeciaalzaak presteert echter beter op het beveiligingsvlak. Dit zegt Amin Gemei, sales unit manager Consumer Market bij Lips, een van de grootste beveiligingsaanbieders van ons land. `En dat heeft alles te maken met kennis. Medewerkers in de ijzerwarenspeciaalzaak zijn veel beter in staat om klanten goed voor te lichten over beveiliging. Klanten die dralend voor het beveiligingschap in de bouwmarkt staan, krijgen nauwelijks ondersteuning. Medewerkers durven amper op hen af te stappen om te helpen. En daar win je geen omzet mee.` Volgens Gemei verdient een gespecialiseerde medewerker bij de beveiligingsafdeling zich onmiddellijk terug.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!