Agri Retail laat klant het buitenleven beleven
Gepubliceerd op 28 juli 2005 om 00:00
De formules Boerenbond en Welkoop van Agri Retail bieden een assortiment gericht op de directe omgeving van het huis. Dit wordt duidelijk gemaakt met de twee jaar geleden geintroduceerde slogan `Beleef het buitenleven`. Volgens algemeen directeur Quintin Dike is Agri Retail nergens mee te vergelijken. `Je kunt zeggen: we zijn nummer 7 in de bouwmarkt-ranking, of de nummer 3 van de tuincentra. Slaat helemaal nergens op. Wij zijn de nummer 1 van de buitenleef-formules.` Vanuit de buitenleef-gedachte is Agri Retail op category manangement-niveau het assortiment verder gaan optimaliseren. Zo wordt binnen de categorie Sport & Spel groot speelgoed als skelters, trampolines en opblaasbare zwembaden geboden. `We bieden binnen de formules een breed geschakeerd assortiment aan, maar toch is onze positie volstrekt helder`, zegt commercieel directeur Huub Rohof. `Als je vrijelijk gaat associeren op de buitenleef-gedachte kom je ook tot de ontdekking dat bakproducten een rol kunnen spelen. Met de appels uit de tuin zijn immers heerlijke appeltaarten te bakken.`De 230 Agri Retail-winkels zijn vooral op het platteland gevestigd, hoewel er ook in grote steden boerenbond- en Welkoop-winkels te vinden zijn. De groothandelsomzet komt op 150 miljoen euro.
Reacties 0