CBW-Mitex gaat samenwerken met micatuca.nl, om lokale winkeliers naar het online kanaal te trekken. Fysieke winkels kunnen zo online hun aanbod kwijt en krijgen ook de mogelijkheid tot een eigen webshop. Daarmee krijgt de branchevereniging voor retailers in wonen, mode, schoenen en sport de ruimte om een ‘flink online home & deco-marktaandeel te veroveren', luidt het persbericht.
"De samenwerking onderstreept het advies van de CBW-Mitex aan haar home & deco-achterban om nu echt te gaan beginnen met het bedienen van het online kanaal", zegt Helen Hedengren, manager retail van CBW-Mitex. "De offline omzet druppelt in een steeds sneller tempo door naar online en dan vooral naar pure online spelers", ziet zij.
Die online spelers kiezen vaak voor een directe benadering, terwijl traditionele spelers nog maar moeilijk de weg naar het internet vinden, ziet ook Rutger Beumer, managing director van micatuca.nl. Het e-commerce initiatief werd begin dit jaar gelanceerd, en bevindt zich nog in de uitrolfase.
Reacties 0