Tablet domineert in Karl Lagerfeld Store

De iPad is een belangrijk onderdeel in de nieuwe winkel van Karl Lagerfeld. De winkel opende gisteren in de Amsterdamse Hartenstraat, onderdeel van het populaire winkelgebied de 9 Straatjes.

De tablet is geïntegreerd in kledingrekken en in de spiegels van de paskamers. Consumenten kunnen de volledige collectie bekijken, berichten achterlaten in het gastenboek en foto’s maken en delen via social media. Het afrekenproces gaat ook volledig mobiel.

Amsterdam is na Parijs de tweede Europese stad waar Karl Lagerfeld zijn nieuwe winkelformule opent. Dit is een bewuste keuze. “De 9 Straatjes is een sterk opkomend winkelgebied in Amsterdam. Een hub waar zowel jonge designers als internationale merken hun thuis hebben. De sfeer is cool en levendig. Dat sluit aan bij ons merk. Daarnaast lopen hier veel modeliefhebbers rond, zowel uit Amsterdam alsook een internationaal publiek”, verklaart ceo Pier Paolo Righi.

De 150 vierkante meter tellende winkel is verdeeld in een eerste verdieping waar de vrouwenlijn wordt verkocht en een benedenetage waar mannen terecht kunnen. Er is veel aandacht voor accessoires, waaronder tassen, schoenen, zonnebrillen en horloges. Ook prominente kragen van blouses, die de ontwerper zelf altijd draagt, zijn te koop.

Het interieur is een afspiegeling van Karl Lagerfeld, die ook bekend is van zijn werk voor het Franse luxehuis Chanel. Zwart en wit domineren en qua materiaal spelen gelakte en matte schappen en meubels een hoofdrol. Lagerfelds beeltenis komt overal terug: in ‘en profile’ neon signing, op iPad- en iPhone-hoesjes en voor de echte fan zijn er Karl Lagerfeld-poppen en sleutelhangers. Verder zijn er boeken over fotografie en design.

Het komende jaar openen in meerdere Europese steden eigen winkels van Karl Lagerfeld. De collectie wordt in 2014 uitgebreid met een parfumlijn voor vrouwen en mannen.

Ga naar onze Facebook-pagina voor een beeldimpressie

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!