Consumenten kopen steeds vaker online met hun smartphone of tablet. In de tweede helft van vorig jaar steeg dit met ruim zeventig procent in vergelijking met dezelfde periode in 2011. Dit meldt Thuiswinkel.org in een persbericht. In totaal ging het om 1,7 miljoen consumenten die kochten met hun mobiele apparaat. Kleding is het meest populair bij aankopen via smartphone of tablet. Maar ook werden veel boeken, sportartikelen, persoonlijke verzorgingsproducten en computer hardware besteld.
In heel 2012 werd voor zo’n 560 miljoen euro aan producten en diensten gekocht via smartphones en tablets. “Het is goed om te zien dat het aantal mobiele kopers groeit”, aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org. Dat biedt kansen voor de online verkopers. Veel retailers spelen daar al op in door gebruiksvriendelijke mobiele websites en apps te ontwikkelen. Wil je als ondernemer mee gaan met de tijd, dan kun je feitelijk niet meer om m-commerce heen
Gemak is de belangrijkste reden om met een smartphone of tablet online te kopen. Ruim de helft van de mobiele kopers heeft de laatste mobiele aankoop met de tablet geplaatst. Bijna al deze kopers deden dit thuis. Ook twee derde van de smartphone kopers bestelde thuis. Een kwart van de smartphone kopers shopte online buitenhuis. Dit jaar verwacht thuiswinkel.org een verdere groei van m-commerce verwacht.
Reacties 0