Slechte start 2013 voor Macintosh

Macintosh Retail Group heeft zijn omzet tot en met 21 april van dit jaar met veertien procent zien teruglopen. Met name de omzet in fashion liep met zestien procent sterk terug, in vergelijking met dezelfde vorig jaar. 

In de categorie living werd zeven procent minder verkocht. De totale omzet bleef daarom op 222,1 miljoen steken, tegen 258,3 miljoen euro in de eerste weken van 2012. Dat blijkt uit de donderdag gepubliceerde cijfers.

“Gure economische en klimatologische omstandigheden resulteerden in een omzetterugval zoals ik in al mijn jaren in de non-food retail nog niet heb meegemaakt", zegt ceo Frank De Moor. Vooral het koude weer in maart en begin april speelde het moederbedrijf van Invito, Dolcis, Scapino, Manfield en Kwantum parten, stelt hij.

Wel kon een deel van de omzetdaling gecompenseerd worden door stabiele marges en kostenverlaging. "Voor het overige kunnen we het begin van 2013 beter snel vergeten", zegt De Moor. Hoewel hij verwacht met het betere weer een kleine inhaalslag te kunnen maken, zal de bedrijfsresultaat over het eerste half jaar van 2013 onder dat van vorig jaar uitkomen, voorziet hij.

Eerder: 'Multichannelstrategie Macintosh te laat' 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!