‘Tevreden over Europese geschillencommissie’

Detailhandel Nederland is tevreden over de overkoepelende geschillencommissie die de Europese Unie instelt. Al zal er voor de Nederlandse winkeliers niet veel veranderen, laat directeur Sander van Golberdinge weten tegenover RetailNews.

Winkeliers in de Europese Unie krijgen vanaf 2015 te maken met deze arbitrage-instantie waar klanten geschillen kunnen neerleggen. Het moet consumenten meer mogelijkheden geven om geschillen met winkels te schikken zonder tussenkomst van de rechter. Volgens Detailhandel Nederland is dit in Nederland al goed geregeld. “Wij zien het meer als een vangnet voor Nederlandse consumenten die niet bij de winkelier terecht kunnen”, aldus Golberdinge.

Detailhandel Nederland weet niet of er nu veel geschillen tussen Nederlandse winkeliers en klanten bij de rechtbank terechtkomen. “We denken dat het meevalt, omdat de huidige geschillencommissies goed functioneren. Bovendien vechten detaillisten in dit economisch klimaat meer om de gunsten van de consument.” De directeur denkt dat deze maatregel meer bedoeld voor Europese landen waar het niveau van arbitrage nog ondermaats is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!