Carrefour neemt de bloemenafdeling zeer serieus

De Franse supermarktketen Carrefour verkoopt bloemen om puur zakelijke redenen. `Als je een bloemenafdeling goed beheert, levert het goed geld op`, aldus Francois Guichard, hoofd van de bloemenafdeling van Carrefour. Anders dan in bijvoorbeeld Engeland is het in Frankrijk niet de normaalste zaak van de wereld om bloemen in de supermarkt te kopen. Drie van de vier bossen worden er bij bloemisterijen gekocht. Het marktaandeel van supermarkten ligt op ongeveer 14%.Carrefour werkt met houdbaarheidsgaranties en uiterste verkoopdatums. Het concern garandeert dat de bloemen minimaal zes dagen goed blijven als ze in de vaas staan. De inkoop wordt bij Carrefour 100% centraal geregeld en Carrefour werkt voornamelijk op contractbasis. Het bedrjijf koopt internationaal in, onder meer omdat het concern vestigingen heeft in ruim 30 landen. 80% Van het aanbod van Carrefour gaat via Nederland naar Frankrijk en de andere landen waar het bedrijf zich heeft gevestigd. Volgens Guichard zal Carrefour het moeilijk krijgen om de komende jaren zijn marktaandeel uit te breiden gezien de opkomst van bloemistenketens. Ook de schapruimte zal de komende jaren niet groeien, maar door een nieuwe presentatie kan het concern wel meer bloemen kwijt op een vierkante meter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!