Meer mannen shoppen online voor kleding

Het aandeel mannen in de online transacties via de zoekmachine Kleding.nl is flink toegenomen. In de eerste drie maanden steeg het aantal mannen dat kleding kocht met zestig procent, in vergelijking met heel 2012 verdubbelde dat aandeel zelfs. Dat baseert Kleding.nl op zijn analyse van de zoekopdrachten en het klikgedrag van bezoekers.

"Het aantal mannen groeide verhoudingsgewijs meer dan vrouwen", vult directeur Peter Langenkamp aan tegenover RetailNews. "De stijging bij dames was met twintig tot dertig procent minder sterk."

Ook het aantal mobiele bestellingen nam toe. 25 procent van de bezoekers bezoekt Kleding.nl nu via een tablet, tien procent via een smartphone. Zodoende beschikt de kledingzoekmachine sinds deze week ook over een mobiele website.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!