Fonq.nl focust nadrukkelijk op mobiel

Fonq.nl heeft sinds de lancering van zijn mobiele shops zijn omzet via smartphones met vijftig procent zien stijgen. Dat stelt de dochteronderneming van RFS vrijdag in een persbericht. 

De webwinkel heeft sinds 4 april een mobiele webshop voor alle 115 verschillende nicheshops.Toen was het kantelpunt in de trend van mobiel bereikt, stelt ceo Patrick Kerssemakers. "De eerste resultaten van onze bètaversie tonen een conversiestijging van meer dan veertig procent", zegt hij. "Ook zien we dat mensen het aandurven om op dit verbeterde platform grotere bestellingen te plaatsen. Onze omzet is zelfs met meer dan vijftig procent gestegen."

Meer dan zestig procent van het verkeer naar de mobiele site van het webwarenhuis kwam uit nieuwsbrieven en direct verkeer. Omdat bezoekers nicheshops als afvalemmershop.nl vaak onbekend zijn met het merk fonq.nl, verwachtte de etailer dat die shops zich minder voor mobiele conversie zouden lenen. Nu loopt echter 47 procent van de mobiele orders via nicheshops.

22 procent van de bezoekers surft via een tablet, 6,7 procent met een smartphone. Het aandeel in de omzet van smartphones is echter slechts 2,2 procent. Een groot deel van de bezoekers via smartphones plaatst uiteindelijk een bestelling via een tablet of desktop, denkt Kerssemakers. "Hierdoor zullen we meer resources inzetten om onze klanten goed te blijven bedienen via dit platform”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!