Slechts een procent van de online bestellingen wordt met de smartphone geplaatst. Tien procent gebruikt nog de tablet, maar 89 procent heeft de laatste bestelling via de pc verricht. Dat blijkt uit afgelopen week gepubliceerde cijfers van I&O Research.
De resultaten sluiten aan bij de recente bevindingen van Thuiswinkel.org. De brancheorganisatie voor webwinkeliers meldde woensdag dat twaalf procent van alle online aankopen in de tweede helft van vorig jaar via een mobiel apparaat werd gedaan. Dat was een toename van 73 procent ten opzichte van een jaar eerder.
De meeste shoppers kiezen ervoor om hun product thuis te laten bezorgen (negentig procent). In 51 procent van de in totaal ruim 3300 ondervraagden betaalde daar bij hun laatste bestelling geen cent voor. Voor de bezorging van kleding wordt het vaakst betaald (zeventig procent), voor elektronica in 42 procent van de gevallen het minst. Wel ziet met name de categorie vrouwen tot veertig jaar graag meer afhaallocaties in winkelcentra of dicht bij huis verschijnen.
Reacties 0