Natuurvoedingsconcern Wessanen presteert in de supermarkt beter dan in zijn eigen winkels. De onderneming zag zijn omzet als toeleverancier van supermarkten in het eerste kwartaal met 6,8 procent stijgen naar 70,9 miljoen euro. Bij de eigen winkels van het bedrijf, waaronder de Natuurwinkel, nam de omzet met 1,5 procent af tot 52,8 miljoen euro.
Als geheel scoorde de onderneming, die onder meer de merken Zonnatura, Merza en de Rit in het bezit heeft, in de eerste drie maanden van dit jaar goed. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. De nettowinst van Wessanen kwam uit op 5,1 miljoen euro, tegen 1,7 miljoen in het eerste kwartaal een jaar eerder.
De komende tijd wil Wessanen zich richten op de overname van de Franse activiteiten van natuurvoedingsbedrijf France Alter Eco. Het bedrijf verkoopt honderd producten in zowel supermarkten als natuurvoedingswinkels en heeft een jaaromzet van ruim 16 miljoen euro. Ook ziet Wessanen groei in diepvriestak IZICO, recent gevormd uit een fusie van Beckers Benelux en Favory. De Amerikaanse drankentak ABC, daarentegen, zag de omzet met bijna negen procent dalen.
Wessanen ziet meeste groei in supermarkten
Gepubliceerd op 29 april 2013 om 00:00
Reacties 0