Sportwinkelketen Perry start tweede deel nieuwe strategie
Gepubliceerd op 29 juli 2005 om 00:00
Perry is voorjaar 2005 gestart met de tweede fase van haar nieuwe strategie. In 2004 werd begonnen met de instore-fase, terwijl de nadruk nu ligt op de externe communicatie van de sportwinkelketen. De nieuwe communicatiestrategie is op drie kernwaarden gestoeld, aldus Edwin Wielinga, manager marketing & communicatie van Perry. `Allereerst kiezen we voor sportfunctionaliteit, wat impliceert dat we ons niet focussen op sportfashion. Daarbij realiseren we ons dat sport en lifestyle nauw met elkaar verweven zijn geraakt. Reden waarom we een beperkt sports lifestyle assortiment presenteren. De tweede kernwaarde is dualisme, waarmee we aangeven dat zowel de zeer actieve sportbeoefenaar als de recreatieve gelegenheidssporter bij Perry terecht kan. Met de slogan `coach voor sport, gids voor outdoor` verwoorden we onze derde kernwaarde.` De pay-off van de reclamecampagne is `Er is maar een Perry`. Er worden voor de reclamecampagne drie communicatietrajecten gebruikt, zo legt Wielinga uit. Twee zijn geschikt om het nieuwe imago van Perry uit te dragen: de eigen folders en magazines en tv-reclame. De sportretailer, met een naamsbekendheid van 97% binnen Nederland, wil verder huismerken INQ, Wildebeast en Spex een belangrijkere positie binnen het assortiment geven.
Reacties 0