Het Amerikaanse schoenenmerk Crocs komt met een nieuwe strategie om zichzelf ook in Europa weer duidelijk op de kaart te zetten. Zo zijn er plannen om de winkels op de schop te gooien en wordt gedacht over samenwerking met warenhuizen zoals de Bijenkorf en Perry Sport. Crocs gooit het roer om omdat de Europese omzet vorig jaar met bijna drie procent daalde.
De aandacht komt meer te liggen op de andere modellen in het assortiment dan de bekende klompschoen, meldt Beneluxmanager Jeroen Versteijnen in het Algemeen Dagblad. “We zijn trots op de klompschoen, maar we maken bijvoorbeeld ook bootschoenen.” Daarnaast start het bedrijf een marketingcampagne om Crocs in het straatbeeld terug te krijgen.
De klompschoenen van Crocs waren zes jaar geleden erg populair, maar daarna was de rage over. Bij de campagne ligt vooral de focus op Europa, omdat het bedrijf hier vijftien procent van haar producten verkoopt, terwijl dat in Amerika bijna de helft is. Volgens Versteijnen staan ze voor een grote uitdaging, omdat het gat tussen de klomp en andere stijlen van Crocs te groot is geweest. “De associaties die ons merk oproept zijn extremere dan bij andere merken. De barrière die we moeten nemen, is groot.”
Crocs zet in op nieuwe strategie
Gepubliceerd op 13 mei 2013 om 00:00
Reacties 0