‘Meer promotie vleesvervangers na vleesschandalen’

Diverse partijen grijpen de recente vleesschandalen aan om vleesvervangers te promoten. Dat meldt het Financieele Dagblad. Stichting Natuur en Milieu deelt samen met supermarktketen Jumbo en de Postcode Loterij twee miljoen vleesvervangers uit om meer mensen te bewegen vlees te laten staan. Het gaat om producten van Vivera en de Vegetarische Slager.

Oprichter Jaap Korteweg van de Vegetarische Slager heeft momenteel zeshonderd verkooppunten in Nederland. Zijn producten worden in binnen- en buitenland geprezen. Vanwege het succes besloot hij vorige week zijn prijzen te verlagen. Hij wil uiteindelijk met een vegetarische kiloknaller komen.

De markt voor vleesvervangers is in Nederland nog niet groot. Nederlanders geven jaarlijks bijna vier miljard euro uit aan vlees en enkele procenten hiervan komen ten goede aan de vervangers. Volgens Bas Padberg van FrieslandCampina is het een grote uitdaging om samen met de retailer de vleesvervangers 'tussen de oren van de consument' te krijgen.

De producent van vleesvervanger Valess ziet dat Nederlanders na een vleesschandaal niet massaal overstappen naar vervangers. Engelsen en Duitsers laten wel sneller vlees staan. Padberg verwacht toch dat in Nederland op langere termijn meer consumenten vleesvervangers kopen. “De schandalen leiden ertoe dat mensen meer openstaan voor alternatieven.”

 Lees ook:

‘Verdacht rundvlees verkocht aan 159 winkels’

NVWA roept 50 miljoen kilo vlees terug

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!