Dirk van den Broek verliest marktaandeel

Supermarktketen Dirk van den Broek raakt marktaandeel kwijt aan concurrenten Jumbo en Albert Heijn. Die conclusie kan worden getrokken uit jaarcijfers van Detailresult, moederbedrijf van onder meer Dirk van den Broek.

De omzet van supermarktbedrijf Detailresult daalde vorig jaar licht; van 1,8 miljard euro naar 1,78 miljard euro. Dat schrijft het Financieele Dagblad op basis van het jaarverslag 2012. Concurrenten Jumbo en Albert Heijn zagen hun omzet juist groeien met respectievelijk 2,7 en een procent. Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat in de hele supermarktbranche de omzet steeg met 1,2 procent.

Detailresult maakte vorig jaar wel meer nettowinst. Die verdubbelde tot 12,2 miljoen euro. Ook het bedrijfsresultaat verbeterde en kwam acht miljoen euro hoger uit op 18,5 miljoen euro. Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat in de hele supermarktbranche de omzet steeg met 1,2 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!