'Hogere korting op gezonde voeding werkt averechts'

Consumenten kopen meer gezonde producten naarmate de korting toeneemt, zonder daarbij te minderen op ongezonde producten. Omdat het aandeel van gezonde voeding in de totale boodschappen niet significant toeneemt, kopen ze zo in totaal meer calorieën in. Dat blijkt uit onderzoek van gezondheidswetenschappers van de Vrije Universiteit Amsterdam, dat maandag is gepubliceerd.

Voor het onderzoek shopten 109 respondenten een week lang online in een driedimensionale supermarkt. Zij kochten gemiddeld bijna negen gezonde producten meer als de korting daarop niet tien, maar vijftig procent bedroeg. De labels 'gezonde keus', 'reclame' en 'reclame & gezonde keus' hadden geen effect op de aankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!