Retailers moeten meer ouder personeel aannemen, zodat er betere service op de werkvloer geleverd kan worden. “Die hebben meer levenservaring en een beter gevoel voor service”, stelt Wouter Ploeg, directeur/eigenaar van retailopleidingenspecialist OVD in RetailTrends 5. Een goede service op de werkvloer leveren is voor veel winkels lastig, omdat er veel verloop is onder personeel, meent de directeur.
Veel retailers zitten in een spagaat, denkt de directeur. “Ze willen hun kosten laag houden en toch zoveel mogelijk verkopen. Daarom zetten ze vaak zo jong en goedkoop mogelijk personeel in. Worden ze te oud en dus te duur, dan worden ze vervangen”, stelt hij in RetailTrends 5.
Naast meer ouder personeel op de werkvloer, is het voor retailers ook belangrijk om te blijven investeren in de medewerkers, meent Ploeg. “Dat verdien je dubbel en dwars terug. Het is killing als je dat niet doet en je daardoor een negatieve houding richting je klanten veroorlooft”, vindt de directeur van OVD. Hij ziet wel dat er al verbetering is op dit vlak, maar constateert tegelijk ook dat retailers nog veel laten liggen.
Lees het hele interview met Wouter Ploeg in RetailTrends 5. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. Abonnees ontvangen elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0