'Grote verschillen in Europese kledingomzet'

De ontwikkeling van de Europese kledingomzet in het eerste kwartaal van 2013 loopt per land behoorlijk uiteen. Zo is de omzet in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2012. In Spanje, Nederland en België zijn de totale verkopen juist gedaald, blijkt uit verzamelde gegevens van FashionUnited.

Ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar zijn de modeverkopen in bijna alle landen gedaald. Spanje spant de kroon, met een daling van 13,9 procent . Het Verenigd Koninkrijk zag als enige de omzet stijgen, met 0,3 procent.

De verkoop van Nederlandse kledingwinkels daalde met tien procent in vergelijking met het eerste kwartaal van 2012, blijkt uit de Nederlandse mode monitor van Inretail en GfK. Vooral schoenenwinkels zagen met zestien procent een enorme daling van de omzet. Dit wordt gevolgd door dameskleding (12,3 procent) en kinderkleding (11,8 procent). De verkoop van mannenkleding daalde het minst, met 7,9 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!